Soup project

By Leslie Parks - Sunday, October 17, 2010

This fall I've been a little obsessed with soup.  The days are getting crisp outside and staying that way.  I just feel like having some comfort food while at the same time not gainning any weight, which has nothing to do with my project.  Anyhow my soup project is just this:  make some soup, find about 20 favorites, take photos and then make a little book of our favorite recipes.  Please email/facebook/ whatever your favorite recipes. So far we've had a ham veggie chowder, chicken stew in white wine sauce, and a corn and chicken chowder.  I haven't taken any photos of these three but I'm definitely going to revisit these three soups.  Tonight I'm making a cauliflower soup.  I had to change the recipe a little by adding about 1/2 cup or so of gruyere cheese, green peas and some chunks of chicken.  A couple of reasons for soup (at least for me) is that it warms you up from the inside, it fills you up, it can be prepared in the morning and cook all day, and it tastes good reheated.  There are just some things that don't taste good the second time around.  I've explored both Williams-Sonoma and The Pioneer Woman website. 


Cette autumne j'aime cuirire des potage.  Les jours sont presque fois dehors and reste comme ca pour toute la journee. J'aime de manger quelques choses chaud et a le meme temps ne pas grossir.  J'ai une projecte cette autumne d'essayer beaucoupe des recette pour des potages, pris des photos, et fabrique un livre pour moi a toutes des potages que nous aimons.  S'il vous plait envoyez moi des recette que vous aimez.  Jusqu'ici nous avons essaye trois ragouts: un ragout du jambon et des legumes, ragout du poulet avec une sauce de vin blanc, et un ragout de poulet et mais.  Je n'ai pas pris des photos mais je vais faire cuire encore.  Ce soir je fais cuire une potage de chou-fleur. Je change le recette un peu, j'ai mis des gruyere et un peu de poulet  Les raisons pour des potages sont 1) les potages vous chauffe 2) suffisances vous, 3) je peut preparer des potages en matin pour manager en soir, et 4) il goute bon rechauffe.

  • Share:

You Might Also Like

1 comments