Rummikub

By Leslie Parks - Friday, May 07, 2010


Tonight I found myself at home with only one child.  I looked around and really wanted to pick up the house or organize my scrap desk but instead I invited Job outside to play Rummikub.  My grandmother Renee gave this game to us quite a few years ago and the kids are getting to the age that they can play it.  They need to add to thirty, place numbers in runs or in groups of three.  It's a fun game.  I can't remember the rules to rummy but this is almost like rummy and it has directions (in french though).  We sat outside in the sun and enjoyed hanging out together.  It isn't often that I play games with the kids.  I usually feel like I have too much to do.  Job gave up playing Legos to hang out with me.  Some day it may not be like that. 

Ce soir je trouve que c'est juste Job et moi a la maison toute seul.  Je regarde au tour de moi et voir tous les choses qu'il faut je fais.  C'est facile de laisser Job joue avec ses Legos mais je lui demande de jouer Rummnikub avec moi.  Ma grandmere Renee me le donne quelques annees passes et les enfants peuvent comprendre le jeu mieu maintenant.  Je ne souviens pas les regeles au rami mais rummikub avait les regele dans le boit (c'est tout en francais, mais c'est d'accord).  Nous nous sommes assis dehors dans le soliel.  Il etait merveilleux.  Job a laisse ses Legos pour jouer avec moi.  Le temp de depense avec Job est plus precieux d'une maison propre a moi.  Saisissez le moment.

  • Share:

You Might Also Like

3 comments